Gå vidare till innehåll

Betala senare med Klarna! Utan avgifter.

    Byt och Returnera

    Om du inte är nöjd med din beställning? Jag är ledsen att höra det! Vi vill gärna höra vad vi kan göra för att förbättra!

    Vill du ha ditt ordernummer för att returnera eller byta varan på grund av skada? Det är inte ett problem. Vänligen skicka oss ett e-mail till info@uplift.se så vi kan guida dig vidare!

    1. VAD ÄR RETURTIDEN?
    Du kan returnera en produkt inom 14 dagar efter att du fått den från vår partner.

    2. HUR LÅNG TID TAR DET 
    INNAN JAG FÅR MINA PENGAR?
    En återbetalning (exklusive fraktkostnader) kommer att utfärdas till den ursprungliga betalningsmetoden efter att vår partner har tagit emot produkterna, inspekterat dem och bekräftat att de inte har öppnats. Alla kunder måste kontakta oss efter att ha returnerat paketet och förse oss med spårningsinformation så att vi kan behandla återbetalningen.

    Obs! De flesta finansinstitut tar i genomsnitt 3-5 arbetsdagar för att behandla återbetalningen.


    3. VARFÖR ÄR NÅGRA AV ERA SKÖNHETS- OCH HÄLSOPRODUKTER INTE RETURBARA NÄR DE ÄR ÖPPNADE?
    Några av våra partners skönhets- och hälsoprodukter betraktas som hygieniska produkter. Vi tar hygien och allmän säkerhet på allvar och tillåter inte att öppnade varor returneras för alla kunders säkerhet. Vi och våra partners är inte ensamma om detta - andra skönhets- och hälsoproduktleverantörer tillåter inte att öppnade varor returneras av samma skäl. Av hygieniska skäl så är intimprodukter såsom badshorts och bikiniunderdelar också inte tillåtet att returneras ifall varorna är öppnade. 

    4. VARFÖR ÄR PERSONLIGA PRODUKTER INTE RETURBARA?
    Några av produkterna från våra partners är anpassningsbara så att alla får en unik produkt. På grund av denna unika karaktär kan dessa produkter inte bara returneras, då de helt enkelt inte längre är användbara och kommer att kastas.

    5. MÅSTE JAG BETALA FÖR LEVERANSEN VID RETUR?
    Ja, alla kunder ansvarar för sina egna fraktkostnader för returer. Vi rekommenderar att du skickar din retur med ett spårningsalternativ eftersom vår partner inte kan ta ansvar för förlorade returer.

    6. KAN JAG RETURNERA MIN PRODUKT UTAN ATT KONTAKTA ER?
    Du måste kontakta oss innan du skickar din retur, eftersom returadressen kan skilja sig från den adress som din beställning ursprungligen kom från.

    7. HUR KAN JAG KONTAKTA ER?
    Du kan kontakta oss via e-post på info@uplift.se eller med hjälp av formuläret nedan. Uplift-teamet arbetar sju dagar i veckan, 24 timmar om dygnet. Vi garanterar alltid ett svar inom 24 timmar och hjälper dig gärna!

    8. MIN BESTÄLLNING ÄR SKADAD, VAD SKA JAG GÖRA?
    Den snabbaste lösningen på detta är att du kontaktar oss och bifogar ett foto som visar den dåliga kvaliteten eller den skadade delen av objektet. De mest optimala bilderna är på en plan yta, där taggen och felet syns tydligt. Vi kommer att använda denna information för att hjälpa dig med din beställning och för att förhindra misstag i framtiden.

    9. EJ UTHÄMTAT PAKET
    I de fall du inte hämtar ut beställt paket tar vi ut en avgift på 179 kr. Avgiften avser frakt och omkostnader. Avgiften dras från din återbetalning via Klarna. Skulle din beställning vara lägre än 179 kr sker ingen återbetalning alls.

    Kunder betygsätter vår tjänst med en 9,6 / 10!

    Betala alltid säkert tack vare vår SSL-säkerhet

    Alltid alternativet för GRATIS frakt!